Klubmodul.dk - Nem klubadministration

Efterår 2018 til forår 2019 01.07.2018  -  30.06.2019
Vejledning

Mor/Far Baby (01)
Mor-far-baby - Vil du nyde en time sammen med din baby/barn uden at tænke på vasketøj og rengøring, så er det søndag formiddag fra 11-12.
Er dit barn mellem 9 mdr. og 2 år så er holdet for jer. Formålet med holdet er, at jeres børn og I bevæger jer sammen og har en hyggelig formiddag. Der vil være fokus på børnenes motoriske udvikling gennem musik, dans, sang og leg. Vi vil finde forskellige redskaber frem hvor små som store vil blive udfordret og lærer nyt.
Vi glæder os til at se jer.

PS: Ved tilmelding skal du oprette en profil til dit barn
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Mor/Far-Barn gymnastik (02)
Mor, far-bedste-barn - Vil du være aktiv med dit barn - så kom og få en sjov og svedig oplevelse.
Vi skal synge, lege, hoppe, danse og tumle alt imens der er fokus på at stimulere sanser og motorik.
Alle skal bevæge sig og forældrene har her chancen for at være barn igen og børnene elsker når de voksne er med

Adgangskrav: Alle er deltagende, kommer i træningstøj og medbringer en vandflaske.

PS: Ved tilmelding skal du oprette en profil til dit barn
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (0)

Larverne (03)
Larverne (børnehavehold) - Larverne er i år primært for børn fra årgang 2015, dvs. de 3-årige børn, der skal til at gå til gymnastik uden mor og far for første gang.
Vi skal krybe, kravle, hoppe og springe- lave gymnastik til musik og på udfordrende redskabsbaner. Vi skal også lave sanglege og rytmegymnastik. Hele kroppen bliver brugt og vi glæder os meget til at give den gas sammen med jeres børn.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Brumbasserne (04)
Brumbasserne (børnehavehold) - Brumbasserne er for de lidt ældre børnehavebørn, mellem 4-5 år (årgang 2014)
På Brumbasseholdet vil vi bruge små redskaber i form af ærteposer, bolde, faldskærm, hulahopringe, og de større redskaber til at lave sjove redskabsbaner med, hvor jeres børn kan boltre sig og få rørt hele kroppen. Sidst men ikke mindst skal vi have det rigtig sjovt sammen. Kom og vær med til at give den gas hver tirsdag eftermiddag.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (0)

Vildbasserne (05)
Vildbasserne, (børnehavehold) – Vildbasserne er for før-skolebørn (årgang 2013)

Springe, danse og hoppe - Vi er ikke til at stoppe
Hive, trække, vride - Vi er ikke stride

Men en dejlig flok energiske børn med fart i rumpetten, der elsker leg og gymnastik.
Kan du sige ja til ovenstående, så glæder vi os til at være sammen med dig mandag i gymnastiksalen
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Mini-pige spring (06)
Mini-pige spring ( BH.kl. - 1. kl. piger) - Kan du lide springgymnastik så er dette hold noget for dig. Vi sætter focus på grundgymnastik og spring. Træningen vil bestå af en god opvarmning hvor både smidighed og styrketræning vil indgå. Efterfulgt af spring hvor vi vil målrette træningen frem mod håndstand og vejrmøller på bane, samt arbejde os frem mod salto i minitrampolin.

I skal være opmærksomme på at der kan komme et ekstra gebyr i forhold til dragter.

Vi glæder os til at se jer
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (0)

Power Girls (07)
Power Girls (Bh.kl - 2. kl. piger) - Kom og vær med – til nogle sjove og spændende timer, hvor vi skal lege, lave gymnastik og lære små rytmiske serier.
Vi forventer, at du har lyst til at lave gymnastik og vil deltage aktivt i timerne.
Vi glæder os til at se dig
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Drengeholdet (08)
Drengeholdet – (kun for drenge, Bh.kl.-2.kl) - hvor vi vil lege Tarzan, cowboys og hvad vi ellers har af drengelege.
Vi skal også slå kolbøtter, lære grundspring på springbane og i trampolin, stå og gå på hænder og træne store muskler.
Det hele skulle gerne ende op med, at vi får det rigtig sjovt og bliver dygtige springere.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Mini-rytmerne (09)
Mini Rytmerne (3. – 5. kl.) - Kom og lav en masse lækker rytmisk gymnastik med os.
I løbet af året skal vi lave nogle forskellige spændende serier, hvor alle bliver udfordret, men vi skal også lege og hygge.
Vi skal have et opvisningsprogram klar til marts måned, hvor vi skal lave et par opvisninger for jeres familie og venner, så de kan se hvor gode i er blevet, og hvor meget i har udviklet jer.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Pige spring (10)
Pige spring (2.-3. kl. piger) - Her er holdet for piger der gerne vil på et springhold.
Vi arbejder med kropskontrol og kropsspænding
Du vil lære en masse seje grundspring.
Vi vil bl.a. træne vejrmøller, kraftspring, flikflak, saltoer og meget andet. Hver træning starter med fart på med leg og opvarmning til musik, hvorefter vi går i gang med at springe.
Vi glæder os til at møde jeres springglade barn/ børn og have en hyggelig sæson med dem.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Mix Spring (11)
Mix Spring (Drenge 3.-7. kl / piger 4.-7.) - Her er holdet for seje piger og stærke drenge.
I løbet af træningen vil du få kendskab til leg, læring og udfoldelse indenfor gymnastikkens verden i form af idrætslege, grundgymnastik, måtte- og trampolin spring.
Til sidst får du muligheden for at vise andre, hvad du har lært gennem sæsonen til to seje opvisninger. Hvis du er en der har rytme og spring i kroppen, så mød op og få nogle fantastiske oplevelser med os. Vi glæder os til at se dig
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (0)

GymTeam-Spring (12)
GymTeam-Spring (øvede springer 7. kl og opefter) - I denne sæson vil der være fokus på grundspring, styrke og smidighed for at kunne opbygge en god base for at udvikle den enkelte gymnast samt at udfordre gymnasterne på deres individuelle styrker og svagheder.

Der vil være fokus på at træningen bliver spændende og sjov for alle gymnasterne.

Krav for at kunne gå på holdet er at du allerede nu behersker håndstand, vejrmølle, araber og salto.

Der skal forventes ekstra udgift til dragter på 150-200 kr.
GymTeam spring og rytme laver fælles opvisning og træner sammen.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

GymTeam- Rytme (13)
GymTeam-Rytme (6. klasse og opefter) - Denne sæson skal bære præg af rytmisk grundteknik, og er for alle uanset erfaring. Vi vil gennem rytmiske sekvenser, berøre genre inden for nyere moderne dans.
Så hvis du er frisk og gerne vil på et hold hvor fællesskabet, og sjove træninger vil blive prioriteret højt, så er dette hold lige noget for dig.
Vær ikke bange for at blive udfordret på lige netop dit niveau.

Der skal forventes ekstra udgift til dragter på 150-200 kr.
GymTeam rytme og spring laver fælles opvisning og træner sammen.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Dance Crew (14)
Dance Crew  -  Holdet hvor vi skal arbejde med forskellige dansegenre. Primært kommer der til at være fokus på hip hop, afro dancehall og moderne contemporary.
Man er velkommen såvel nybegynder som øvet, men det forventes at man har lyst til at afprøve mange forskellige stilarter og blive udfordret.
Holdet ligger onsdag fra 17.00 -19.00 og er for 6-9 klasse.
Jeg glæder mig til at se både kendte og nye ansigter.
Hilsen Rikke


BEMÆRK, HOLDET KØRER KUN TIL JUL 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Seje Damer (20)
Seje damer +18 – (opvisningshold) - Vi arbejder med rytmisk grundgymnastik til hver træning.
Vi krydre opvarmningen med dans, redskaber, dobbeltarbejde og sammensætninger, som senere kan indgå i serier.
Det vil blive prioriteret at flere serier er niveauinddelte i koreografien, således at alle får tilpas udfordring. Vi forventer 3-4 serier, til forskellig musik og med varierende udtryk/stil samt 2 fællesserier med holdet friske gutter.
Vi vægter et højt socialt engagement og opbakning til vores opvisninger og stævner. Vi deltager typisk i 4 opvisninger i foråret samt DGIs Voksen Event stævne.
Du skal påregne 3 ekstra træninger i nov-feb, så vi kan blive klar til foråret opvisninger.
Vel mødt til en gang god rytmisk gymnastik

Der skal forventes ekstra udgift til opvisningsdragt
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Friske Gutter (21)
Friske Gutter – (opvisningshold m/k +20 ) - og kan lide et par timer om ugen med "gutterne" omkring en gang springgymnastisk, boldspil og "mandehørm".
Vi laver grundgymnastik og småserier som opvarmning så vi sveder, styrketræning så det kan mærkes i morgen og springer "herrespring" på måtte og redskaber alt efter personlig niveau. Holdet har nogle ekstra træninger der foregår i BGI’s springhal eller tilsvarende.
Efter jul træner vi serier og spring, der bliver til et fælles opvisningsprogram sammen med Seje Damer, som vi laver flere opvisninger sammen med i foråret.
Er du klar til en gang herregymnastik med plads til at svede og give den gas, så kom på Friske Gutter.
Sæsonen afsluttes med fælles opvisningsprogram sammen med de Seje Damer og derfor afholdes der 2-3 ekstra-træninger sammen med dem. Ud over den lokale opvisning ønsker vi at deltage i 2-3 andre opvisninger bl.a. et Voksen Event eller lign

Der skal forventes ekstra udgift til opvisningsdragt
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Yoga (31)
Yoga – (Hatha Yoga) - Vi kommer igennem hele kroppen med flere styrkende øvelser med klassiske stillinger. Den sidste del af tiden bliver i Yin Yogaens tegn med blide stræk på 3 - 5 min.
Kombinationen at de aktive øvelser og de blide stræk giver styrke og smidighed i kroppen sammen med indadvendthed og ro i sindet.
Der er ingen forudsætninger for at deltag
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Tirsdagstræning M/K (32)
Tirsdagstræning – Nu har du chancen for at komme godt i gang med at træne sammen med andre 

Har du fri om formiddagen så kom og vær med til tirsdagstræning
Træningen kan blandt andet bestå af:

Cirkeltræning
Store bolde
Vægte
Elastikker
Smidighedstræning
Afspænding

Varieret træning som bliver tilpasset den enkelte, så alle kan være med.

Så kom og vær med til sjov træning, hvor vi får pulsen op, sved på panden og ikke mindst rørt lattermusklerne
Husk vand, håndklæde samt tæppe

Jeg glæder mig til at se dig
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Power Yoga for mænd (33)
Poweryoga - holdet der udelukkende er for mænd  - Holdet er for dig, som gerne vil prøve kræfter med Yoga.

Jeg vil undervise i Ashtanga Yoga, der er en serie af øvelser, som vi bygger videre på fra gang til gang. Øvelserne giver styrke, smidighed og ro i kroppen. Første del af lektionen er åndedrætsøvelser og stilhed, som har til formål at fokusere dig og gøre dig klar til de fysiske øvelser. Mange af øvelserne vil udfordre din balance og styrke og give dig større bevægelighed.

Vel mødt - Susanne 😅
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Afspændings Yoga (34)

Afspændings yoga - Dette hold er for dig som gerne vil finde ro i krop og sjæl.
Vi vil i timen lære forskellige yoga stillinger som vil afspænde kroppen og vi vil holde stillingerne i længere tid, så du vil mærke dig selv finde roen i de forskellige øvelser, og mærke hvad ro og tid giver til krop og sjæl.

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Cross gym (40)
Cross gym - er en træningsart, som kombinerer styrke og konditionsøvelser under relativ høj intensitet.
På dette hold får man altså pulsen rigtig højt op. I løbet af træningen vil man komme igennem en række hårde øvelser, som sætter fokus på forskellige muskelgrupper i hele kroppen. Man kan altså godt regne med at hele kroppen bliver udfordret, og det er derfor en fornuftig træningsart hvis man gerne vil i form, eller komme i bedre form.
Kom og få sat din fysik på prøve - der er gode muligheder for at blive øm dagen efter.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Ryg- og motionsholdet M/K (41)
Ryg- og motionsholdet – er holdet hvor vi skal igennem hele kroppen hver gang, med stor fokus på ryggen.
Vi skal i løbet af sæsonen arbejde med store og små bolde, og lidt vægte, men hovedsageligt med vores krop.
Vi skal styrketræne, men vi skal også hygge os og grine med lidt smarttræning. Vi slutter af med ud-spænding. Du kan være med, om du er 20 eller 100 og også selv om du er stiv i ryggen eller har et dumt knæ.
Vi laver det vi kan og er ikke presset af nogen opvisning til foråret.
Glæder mig til at se jer nye som "gamle" på holdet
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Cross Gym (42)
Cross gym - er en træningsart, som kombinerer styrke og konditionsøvelser under relativ høj intensitet.
På dette hold får man altså pulsen rigtig højt op. I løbet af træningen vil man komme igennem en række hårde øvelser, som sætter fokus på forskellige muskelgrupper i hele kroppen.
Man kan altså godt regne med at hele kroppen bliver udfordret, og det er derfor en fornuftig træningsart hvis man gerne vil i form, eller komme i bedre form.
Kom og få sat din fysik på prøve - der er gode muligheder for at blive øm dagen efter.  
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)